Til førstesiden »
Teknisk Ukeblad - TOPPSAK 28.11.2020 kl. 05:21

Test av Mazda MX-30: Sjelden har vi så sterke meninger om en elbil

Mazda MX-30 oser stil og provoserende valg. Fra den gode byggekvaliteten og herlige kjørefølelsen, ...


Bør andre også lese denne saken? Klikk på "Stem"-knappen, og artikkelen hopper et lite hakk oppover på Anbefalt-listen »


Saken inneholder følgende stikkord (sortert alfabetisk):
000 05 16 17 20 21 25 35 37 50 55 77 80 140 174 196 200 240 250 280 285 298 341 366 advare affære Akselerasjonen akselerasjonen aldri alle altså andre angir anledning annen annet at Audi automatisk av avsatte avsløre Bagasjerommet Bakdørene bakgrunnen bakhengslede bakkant bakovervendt Bakseteplassen Baksetet baksetet Bare bare barn barnesete batteri batterier batteriet batteristørrelse batterivarmer bedre begrunner begynner behagelig belastende berøringsfølsom berøringsskjerm beskjedne betjene betjener betyr bidrar bil bilder bilen Bilen bilen: bilene bilens biler bilister? bilprodusenter blant bli blir Bolleland Bose-anlegg Bruken brukes brukte burde byggekvaliteten byr både bør CCS CCS-kabelen celsius centimeter Citroën CX-30 Da da Dal: De de deg del deler delt delte dem den Den denne Derfor derimot Dermed dermed dersom destinasjon destinasjonen Det det Dette dette direkte Disse dreiemoment driftstemperatur du Du duellerte dumme dyr dyttet dørene dører dørgende e-2008 e-Golf E-Tron E6 effekten egentlig egne egner Eidsvoll-området Eirik eksempel eksempelet eksklusiv elbil elbil-akselerasjonen elbiler elbilprodusentene elektrifisert Elektromotoren eller Ellers elsker en En energieffektiv enkelt enklere enn er Er Espa Espa-området et Et etter EV Fantastisk fartsøkning felles fikk finish finishen finnes fint fire fjæringen flere Flere fleste folk for forbrenningsmotor forbrenningsmotor-doning forbruk forbruket Forbruket: forbruksdata foregår forhold forhånd forsere forsetet forskjellene forslag forsøkte fort forvent Foto: fra Fra fram fremtredende fungerer futuristisk futuristiske får følelsen følger Før før fører først Først første ganger ganske genereres gi gir gitt gjengjeld gjennomgående gjennomsnittsforbruk gjenstående gjør gjøre gode godt grader graf grunnet grådig går Går ha halvparten handleposer har hastighet hastigheter hatt hele Helland heller helt hengslet Her her herlige hindring: hjemme hjul hovedproblemet hovedskjermen Hovedskjermen hurtiglade Hurtiglade-egenskapene hurtigladeren hurtigladet hurtiglading Hurtiglading: hva hver hvor hvordan hybrid-bilene hytta Hyundai Håpløst høre høst høy Høy høyde høye høyere høyeste høyreiste høyt I-Pace ifra ikke imidlertid imot imponerende indikasjon infotainmentsystem infotainmentsystemet Infotainmentsystemet: ingen inn inne innvendig interessante interiøret især Jaguar japaneren Japanerne jevn jo Jo justere kamuflerer kan kanskje karusellen: kilometer kilometers kjedelig kjøre kjørefølelsen Kjørefølelsen Kjørefølelsen: kjøreglede kjører kjøreretningen kjøring kjøringen: kjørte klarte klassisk klimaanlegg klimaanlegget Klingenberg km knott Kodo-designspråket kom kombinert komfort komfortabel komme kommende kommer kompakt Kona konkluderer Konklusjon konkurranse konkurrerer konsekvens konstatere kontrollen kork korkprodusent Kort koste kraftfull kroner kronglete kun kunne Kunstig kunstige kupeen Kupeen kvalitet kvaliteten kvalmefremkallende kW kWh kWh/100 lade Ladehastigheten ladehastigheten lader ladestasjoner ladet lading lage laget landevei landeveier lang langkjøring langt langtur langturen lav lavere lavpris Leaf lekre lenge lengre lett ligge like likegyldig liker likestrøm Likevel likevel likne liknende likner Lillehammer linjer liter Litt litt livsløpsperspektiv lokalisert lufta luftmotstand lyd: lyden Lyden lykter løsninger makseffekt makseffekten maksimalt man mange markant mase matcher Mathias Mazda Mazdas med Med mellom mellomrask men Men mener Meningene meninger menneskene mens mer mest meste MG midtkonsollen mild miljøet mindre minutter Model moderate Mokka-e momentpedalen mot motorlyden motorvei mulig mulighet MX-30 MX-30: MX-30s mye måle målt måte møter naturlig Navigasjonsløsningen ned nedre Nei nesten Nissan nivå noe noen noenlunde nok nokså nummer når Når nærheten nærmer nærmere nødt og også om område området omtrent Opel opp oppe opplevde opplevelse oppleves opprinnelse oppsiktsvekkende Oppsummert opptil optimal optimale ord: oser Oslo oss ovennevnte over overaktive paradegren Peugeot Planen planlagte planlegge plass Polestar positiv positivt praksis premium pris prissegmentet produsenten prosent provoserende raskt rattet reell reise rekker rekkevidde rekkeviddemåleren rekkevidden Rekkevidden reklamerer relativt Renault responsivt rett returen ro rom rundt samme sammenliknbare sammenlikning samtidig Se seg selv Selv semihurtig ser serieproduserte sett sette si sitt sitter sjel Sjelden skal skjermen skriver skru skulle sky Skyactiv-drivlinje slags slett slik slike slikt sliter slå slår smidig små småbil småslappe snart snitteffekt snudde som spiller spretten stabil stabilt standardutstyr start starter steder sterke stil stillhet stor store stort straff stykke styrer Styringen større Størrelsen støydempet SUV svingene svært synes synkroniseres system Systemet systemet syv sånn særlig Særlig ta takk tallene tanke tankene tar tatt tegn temperaturer tenke Tesla Test testet tiden tidligere til Til tilbake tilbyr tillot tilnærming tilsvarende to to-bil tok tolkes topputgaven tradisjonell tradisjonelle tradisjonelt trang tre treg treig trenger trolig tror tross trykke tur turen turens tydeligste tøff tøffe uansett ulyder umiddelbare umulig undertegnede unngå upraktiske upåklagelig Urke ut ute utforming Utforming: utformingen utgave utgående utløp utnyttet utstyrt valg valget valget: vanlig vanskelig var variasjon Varmepumpe varmere ved veldig vente Vi vi via vil virker vises viste vår våre være væskekjølt WLTP-syklusen ypperlig Zoe Zoes ZS å åpnes år ë-C4 ønske ørene

Copyright © Ottmar Holding AS 2000-21. Ansv. utgiver Tom W. Ottmar
Støtt Amnesty »
Børs
Oslo: 1002.69 -0,2%
Dow: 31188,38 +0,83%
Nasdaq: 13457,25 +1,97%
FTSE: 6740,39 +0,41%
DAX: 13921,37 +0,77%
CAC 40: 5628,44 +0,53%
Nikkei: 28763,02 +0,84%
Hang S.: 29962,47 
Oppdatert: 21.01.21 kl. 02:00
Gjør siden mer nyttig
Under denne boksen - og et par andre steder til venstre - finner du knapper som heter "Vis kategori her". Klikk på dem og velg kategorier som passer for deg :-)
TV i dag
MeeTV
Se.no
VG
Dagens sjekk
Valuta
• EUR 10,61 • USD 8,72
• SEK 104,2 • DKK 142,52
• GBP 11,7 • JPY 8,4
Oppdatert: 21.01.21 kl. 01:52