Til førstesiden »
VG Rampelys 13.04.2021 kl. 20:30

Derfor dør det stadig færre på norske veier

Aldri tidligere har så få mistet livet eller blitt hardt skadet på norske veier. Lavere fart, tiltak på veinettet og sikrere biler bidrar mest.


Bør andre også lese denne saken? Klikk på "Stem"-knappen, og artikkelen hopper et lite hakk oppover på Anbefalt-listen »


Saken inneholder følgende stikkord (sortert alfabetisk):
-2019 04 13 20:30 21 51 69 73 80 93 94 110 1947 2000 2006 2019 2030 2050 2050Men aksepterer akuttmedisin aldri Aldri Alena alltid annen antall antallet at atskilt automatiske autovern av avgrenset avpasse avslutter bak bedre bedret BEDRING: beste betydelige Bidrag bidrar bidratt bilbelte bilen biler bilparken bilulykker blir blitt bort bruk bruker byene både bøter da dag Dahl de De den der Derfor det Det dette drahjelp drept drepte du død døde dør egentlig eksempel eldre eller elsykler elsyklerAlle en endring endringer energi enn er etter Europas Fakta faktorer falt farlige fart farten fartsgrense fartsgrenser fartskontroller femte fersk firefelts- fjellpartier fjerne fjor flere Flere fleste flott folk for forbedret FORDELING: forhold forholdene forklare forklarer forskeren fortsatt Foto: fra frem fremtidens fysisk får fått færre førere førerkort føreropplæring gjelder gjennomsnittsalder gjøre godt grensen gående går gått ha hadde halvering har hardt hatt hele Heller heller helt her Her hindre hjelm hjelper hodeskader Hovland Hun Hva hverandre hvis hvor høy Høye ikke Illustrasjon Ingrid inkludere innbyggertall institutt introdusert Jeg jobbet kampanjer kan karosseriet Katharina Kilde: kilometer kjører kjørte kl km/t kollisjonsbeskyttelse kommet konkurranse krevende kun kvinner kåret landet lastebil lave lavere Lavere legger lenge Les les lett Lise lite livet man Man mange marginene med men Men mener mens mer merVeidirektøren mest MIDTDELER: midtrekkverk mistet motgående motorsykkel motorveistrekninger mulig mye myke mål Målet målsettinger møteulykker ned nedgang nedgangen nettoppDet noen nok Norge norske NTBAldri null ny nye Nye nyere nådd Når når og også også: ogsåFrp-duo: om opp oppdrag oppmerking Oslo peker per pleier positive prikkbelastning promille prosent Publisert: Publisert:Publisert: påkjørt rapport rapporten Rapporten rapportenRapporten raske rattet reduksjoner redusere reduserer regioner responstid ruller rumlefelt råd saftigere sammenstøtet Samtidig satser satsing Selv selv sentrum ser sett sette si siden sideterrenget sier sikrere siste sitter skadde skadede skadet skal skrive skulle slik små som spalteplass stadig Statens sterk strøk Studien størst sykkel sykkelerfaring sykkelhjelm syklende sykler sykling ta tall tar tatt teknologi tendens tettbygde ti tidligere til tillatt tillegg tilrettelagt tiltak tofeltsvei tofeltsveier tohjulingen trafikanter trafikantgrupper trafikk trafikkatferd trafikken trafikksikkerhet Trafikksikkerhetstiltak Transport Transportøkonomisk trengs trær tunge TØI TØI-analysen TØI-forsker TØIEtter ulike ulykker ulykkesrisiko ulykkesstallene unntak utarbeidet utstikkende Utstrakt utvikling utviklingen var ved vegvesen vegvesenAt vegvesenVis veibanen Veidirektør veidirektør veidirektøren veiene veier veinettet VG Vi vi viktig vil Vil viser vist voldsom voldsomt være vært Å Åserud Én å år årene året økonomisk økt

Copyright © Ottmar Holding AS 2000-21. Ansv. utgiver Tom W. Ottmar
Støtt Amnesty »
Børs
Oslo: 1065.76 -0,47%
Dow: 34021,45 +1,29%
Nasdaq: 13124,99 +0,72%
FTSE: 6963,33 -0,59%
DAX: 15199,68 +0,33%
CAC 40: 6288,33 +0,14%
Nikkei: 27448,01 -2,49%
Hang S.: 27715,37 -1,67%
Oppdatert: 14.05.21 kl. 00:00
Gjør siden mer nyttig
Under denne boksen - og et par andre steder til venstre - finner du knapper som heter "Vis kategori her". Klikk på dem og velg kategorier som passer for deg :-)
TV i dag
MeeTV
Se.no
VG
Dagens sjekk
Valuta
• EUR 10,72 • USD 9,4
• SEK 102,26 • DKK 143,82
• GBP 12,05 • JPY 8,81
Oppdatert: 13.05.21 kl. 23:52